Qui som?

HISTÒRIA

L’Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu

La Fundació Sant Joan de Déu Serveis Socials Mallorca pertany a la Província Sant Joan de Déu d’Espanya de l’Orde Hospitalari, una institució sense afany de lucre que pertany a l’església  catòlica i es dedica a l’atenció sanitària, sociosanitària, social​, docent i de recerca a través de diversos dispositius, entre els que s’inclouen hospitals, centres de salut mental, centres per a persones amb discapacitat, per a persones grans i per a persones en situació de vulnerabilitat i exclusió social.

L’Orde Hospitalari sosté un model d’atenció integral centrat en la persona assistida i en el seu entorn social i familiar, adaptat als reptes de la societat actual, amb els objectius de promocionar i millorar la salut de les persones i la seva qualitat de vida sense distinció per qüestió de gènere, creences o origen, i per a crear una societat més justa i solidària.

A Espanya, l’Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu compta amb una xarxa de 80 centres sanitaris, socials, sociosanitaris, docents i de recerca que atenen a quasi un milió de persones a l’any. Està integrada per 180 Germans, 15.000 professionals, quasi 3.500 voluntaris i nombrosos donant i benefactors.

Al món, l’Orde Hospitalari està present en 52 països amb 405 centres y fundacions socials, sanitaris, docents i de recerca al món, realitzant més de 35.000.000 d’atencions a l’any. Aquesta tasca és possible gràcies a la implicació de 1.012 Germans, 65.000 professionals i 23.500 voluntaris/es.

Més informació: www.sjd.es

La Fundació

La Fundació Sant Joan de Déu Serveis Socials Mallorca neix a l’any 2014 amb la finalitat de promoure l’acció social i específicament la creació i gestió d’espais d’acollida a favor de persones desafavorides o en exclusió per a millorar la seva situació i procurar la seva integració social.

També volem dur  a terme totes aquelles tasques de tipus preventiu encaminades a persones en risc d’exclusió social tenint present en tot moment el carisma inspirat per l’Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu i amb els valors guia de l’hospitalitat, qualitat, respecte, responsabilitat i espiritualitat.

La nostra feina actualment té lloc a l’Espai Acollida Es Convent, totalment reformat i condicionat com a espai residencial i de trobada per a entitats o iniciatives sociocomunitàries.

L’Espai d’Acollida Es Convent està concebut en dues vessants:

• Volem esdevenir un recurs d’acció social, obert a iniciatives sociocomunitàries, cedint espais a altres entitats per a dur a terme reunions, tallers o formacions.
  • Volem donar acollida a persones sense llar que viuen a Mallorca.

Pot descarregar la Memòria 2020 a continuació:

Memoria Fundació SJD Serveis Socials Mallorca 2020

Camí Vell de Bunyola, 9