La Ruta de la Luz i el projecte VerParaCrecer arriben a Palma

26 maig, 2017 by MARTA GUIJARRO MAS
VpCMallorca2-1200x800.jpg

Tres òptics mallorquins, voluntaris de Veure Per Créixer (VPC), han revisat la vista de prop de noranta persones, una trentena nins, en risc d’exclusió social a Palma de Mallorca. VPC és un projecte conjunt de la Fundació Cione Ruta de la Llum i de Vision For Life, d’Essilor, que pretén acostar un bé de primera necessitat com són les ulleres, i per tant la salut visual, a persones sense recursos a Espanya.

Els beneficiaris havien estat prèviament seleccionats per professionals de la Fundació Sant Joan de Déu de Mallorca. Segons explicava aquest matí Immaculada Iglesias, directora del centre, la d’ahir, en favor de la salut visual de població desfavorida, ha estat una iniciativa “excel·lentment acollida” a Palma. “Hem tingut temps per divulgar-la entre els serveis socials de base a Palma, que ens han remés, per exemple, a persones grans que no tenen en compte la salut visual perquè la seva pensió és molt baixa, la qual cosa agreuja el seu aïllament, a més també s’ha atès a les persones que acollim en el nostre centre “, seguia. En el cas dels nens, la gerent qualificava de “fonamentals” les revisions, perquè per a ells veure bé de lluny, per exemple la pissarra, “repercutirà en la millora de la seva dinàmica escolar per prevenir el fracàs”.

Els voluntaris de VPC, recolzats pel personal de la Sant Joan de Déu, van desplegar l’òptica itinerant amb la que duen a terme la completa revisió visual de cada pacient. A partir de les onze del matí, i fins a dos quarts de la tarda, van practicar anàlisis exhaustives a tots els beneficiaris. Aquells que necessitaven ulleres, van poder triar la seva muntura entre un ampli ventall. Ara, en el termini d’un mes, les rebran noves, amb els vidres adequats per resoldre el seu problema, i el model i color escollit.