Què fem

PROJECTES

Recurs de vivenda temporal per a famílies

Actualment hem concertat 54 places amb l’Ajuntament de Palma,  atenem a famílies empadronades a Palma derivades pel Servei d’Acolliment Municipal, incloses dins  d’aquests col·lectius:

• Famílies monoparentals o biparentals, amb menors a càrrec, en situació de dificultat social puntual, per manca de recursos econòmics, laborals i suport familiar, però que mantén factors de protecció social. Durant l’any 2015 un total de 42 famílies han estat acollides al centre.
  • Famílies amb menors a càrrec, que perden la seva llar per incendis, enderrocaments i altres situacions d’emergència social que requereixin un allotjament d’urgència de caràcter temporal. Durant l’any 2015 s’han atès dues situacions d’emergència social per perill d’enderrocament d’un edifici i incendi d’un altra. Proporcionant acollida immediata a 32 persones.

Habitatges d’inclusió social

La Fundació ha signat un conveni amb l’Institut Balear de la Vivenda (IBAVI), el qual  ens permet disposar de tres habitatges al municipi de Palma per tal donar continuïtat al procés de reinserció social iniciat per algunes de les famílies al nostre recurs. Tenim intenció i la voluntat d’ampliar aquest programa. Recolzem una acció encaminada a l’autonomia absoluta de les famílies i treballam per ajustar el temps d’estada al recurs, però no podem obviar que moltes de les famílies que acollim necessiten tot un procés previ d’acompanyament per poder assolir aquest objectiu final de manera meritosa.

Servei de Roberia

Hem posat en marxa un  servei de roberia i articles de puericultura per als usuaris d’entitats socials i Associacions ciutadanes de Palma, totalment gratuit.

Disposem de roba, calçat, complements per a home, dona i infants.

Acció Social

Volem consolidar-nos com un recurs d’acció social a disposició de la població més vulnerable de Mallorca. Ens agradaria créixer com un recurs destinat a Famílies però estem oberts a col·laborar i participar amb altres iniciatives  comunitàries ,així com a  iniciar projectes d’acció social propis.

Cedim  els nostres espais a altres projectes socio-comunitaris que han pogut sorgir i encaixar dins el nostre recurs i enriquir-lo. Les entitats socials, associacions i serveis culturals de Palma amb els quals hem  col·laborat són: Centres de serveis socials d’atenció primària de Palma(CMSS), Grec,  Creu Roja i Associació de veïnats de Son Oliva.

Espai Família

A la Fundació hem posat en marxa l’Espai Família, on les mares en grup es reuneixen per compartir les seves experiències en la criança dels seus fills. Aquest espai està obert a tothom, també a les famílies que viuen al centre,  i és totalment gratuït.  Des de la Fundació convidem a totes les mares i pares que vulguin, a participar, omplir i fer viu  l’Espai Família. El grup organitza tallers sobre temes relacionats amb la lactància, hipopressius, massatge infantil, etc. Els infants comparteixen un espai de joc comú dins el Saló Social o, si el temps ho permet, poden fer us del Parc infantil del centre, mentre les seves mares comparteixen l’experiència de la maternitat.

Us animem  a compartir les vostres inquietuts, ampliar la xarxa, cuidar-vos i enfortir-vos vivint una criança compartida.

Formació

Cedim els nostres espai per dur a terme totes accions formatives de caire social, tant perquè altres entitats imparteixin cursos per a col·lectius vulnerables, com per a formació de professionals de l’àmbit social o comunitari.