Pepa Horno: La maternitat pot ser causa d’exclusió social

22 setembre, 2016 by maslow maslow
pepahornoconfe2-1200x800.png

L’Hospital de Sant Joan de Déu de Palma va acollir a més de 100 persones per reflexionar sobre la necessitat de compartir l’experiència de la maternitat.

Ahir a les 19 hores el Saló d’Actes de l’Hospital Sant Joan de Déu va acollir la conferència  Quan la maternitat aïlla: criança en tribu a càrrec de la psicòloga i consultora en infància, Pepa Horno.

Més de cent pares i mares varen voler gaudir de l’experiència de la Pepa  Horno, que va parlar d’una concepció de la maternitat basada en l’amor, la consciència i la logística. Per a l’experta, la construcció del vincle entre pares i fills, s’ha de fonamentar en l’ amor, la cura, la seguretat i la fortalesa. Per això, afirma que “és important que les mares se sentint fortes, capaces i sobretot eficaces per poder arribar a ser mares suficientment bones”. En quant a l’exclusió lligada a la maternitat, la psicòloga pensa que “la soledat, debilita a la persona, és per això que és important establir una xarxa, on els membres es cuidin mútuament. L’exclusió arriba quan es perd aquesta xarxa per una soledat imposada”.

Un altre dels temes que varen provocar interès, va ser l’apoderament de la dona com a mare. “Una mare ha de sentir-se bé per poder oferir cura, protecció i amor al seu fill. Si una mare està bé, està forta, i se sent acompanyada, el seu fill estarà bé. El problema de vegades ve quan ens trobem una mare que no té xarxa, que no pot  demanar ajuda a altres mares  i s’aïlla. El perill d’això és l’exclusió social. Un cop arriba, de vegades, tot i que posem tots els mitjans per oferir-li tornar a establir una xarxa, hem d’esperar que sigui ella qui prengui la decisió de tornar”

A la Fundació hem posat en marxa l’Espai Família, on les mares en grup es reuneixen per compartir les seves inseguretats i pors en la criança dels seus fills. Aquest espai està obert a tothom, i és totalment gratuït.  Des de la Fundació convidem a totes les mares i pares que vulguin, a participar, omplir i fer viu  l’Espai Família. Us animem  a compartir les vostres experiències, ampliar la xarxa, cuidar-vos i enfortir-vos vivint una criança compartida.

Informació: fundació@fundaciosjd.org