La Fundació Sant Joan de Déu inaugura les noves instal·lacions del seu rober solidari.

20 desembre, 2018 by MARTA GUIJARRO MAS

Ahir al matí s’ha dut a terme la inauguració de les noves instal·lacions del Rober Solidari de la Fundació Sant Joan de Déu. El servei proporciona roba i material de puericultura a persones i famílies en situació de vulnerabilitat social, ofereix a més assessorament en la imatge per a facilitar la inserció laboral, per a enfrontar-se a entrevistes de treball i fomentar l’autocura.

A l’acte han assistit la regidora de Benestar i Drets Socials de l’Ajuntament de Palma, Mercè Borràs, la directora insular d’Inclusió Social, Teresa Vallespir i la vicepresidenta de l’IMAS, Caterina Mas. A més de col·laboradors i voluntaris que han fet possible que aquest projecte es dugui a terme i pugui desenvolupar-se en el marc d’una atenció integral als usuaris.

La presentació del recurs i visita ha estat conduïda pel gerent de la Fundació, el Doctor Joan Carulla i la directora d’aquesta, Inmaculada Iglesias.

El rober solidari pretén dignificar al màxim l’atenció a les persones quan arriben a aquest. Aquelles que podran beneficiar-se del servei són residents en la Fundació, així com persones derivades de Serveis Socials del Ajuntament de Palma i altres entitats socials que el necessitin. Aquest any, el centre contínua el seu procés de consolidació, treballant i ampliant els serveis en atenció directa i el servei de rober, dels quals, en els dos anys que porta, ja s’han beneficiat aproximadament 1000 persones.

Des de la FSJD creiem que és important per a les persones que acudeixen al rober, sentir-se ben acollides, en un entorn digne i amb atenció personalitzada. A més, el projecte cobrirà una part de les necessitats bàsiques d’aquestes persones, perquè puguin dedicar els seus ingressos econòmics a cobrir unes altres.

Creiem que és prioritari que puguin triar la seva roba, alhora que són atesos per un dels nostres voluntaris i personal de la Fundació.

El rober rep donacions particulars i empreses. S’ha realitzat aquests últims mesos una campanya amb la col·laboració del centre comercial Mallorca Fashion Outlet que ens ha suposat una quantitat elevada de donacions i Smart Baby també ha cedit material infantil. A l’Hospital Sant Joan de Déu hi ha un contenidor instal·lat des d’on ens arriba molt material i al qual es pot acudir de forma particular.

Finalment, cal esmentar, que el projecte d’intervenció socioeducativa que emmarca al Rober Solidari ha estat possible en part gràcies a la subvenció d’IRPF Social 2018 del Govern dels Illes Balears.