CAEB i la Fundació Sant Joan de Déu Serveis Socials Mallorca acorden treballar a favor de la reinserció laboral de persones en risc d’exclusió social

25 juliol, 2018 by MARTA GUIJARRO MAS
2018-07-25-CAEB-NdP-Sant-Joan-de-Déu.jpg

La presidenta de la Confederació d’Associacions Empresarials de Balears (CAEB), Carmen Planas, i el gerent de la Fundació Sant Joan de Déu Serveis Socials Mallorca, Joan Carulla, han signat l’acord que promou la reinserció laboral de persones en risc d’exclusió social, dins de ‘CAEB FACILITA’, el programa amb el qual “volem afavorir l’accés a l’ocupació a les persones que estan en situació de vulnerabilitat social i impulsar entre les empreses de Balears valors en l’àmbit de la Responsabilitat Social Empresarial”, ha destacat Carmen Planas.

Joan Carulla ha explicat que “l’exclusió social és un procés progressiu de separació d’una persona respecte als seus drets socials que incorpora la dimensió de pobresa a més d’altres factors que impedeixen en el seu conjunt que la persona participi en la societat lliurement i desenvolupi els seus drets bàsics”.

En aquest sentit, Carulla destaca que “la situació social de la persona es mesura a través d’una sèrie d’indicadors que detecten el grau de necessitat o manca en la qual es troba i pot variar entre exclusió social lleu, moderada o severa”, afegint que “tot el que es pugui fer per afavorir la reinserció laboral d’aquestes persones contribueix al fet que puguin recuperar l’ús dels seus drets”.
La Fundació Sant Joan de Déu Serveis SocialsMallorca és una entitat sense ànim de lucre que té com a objectiu la promoció de l’acció social i la creació i gestió d’espais d’acolliment a favor de persones i famílies en situació de vulnerabilitat social amb la finalitat de millorar la seva situació i procurar la seva integració social. La fundació sustenta la seva acció en els valors de l’hospitalitat, la qualitat, el respecte, la responsabilitat i espiritualitat, l’absència d’ànim de lucre i el convenciment que tota persona mereix ser atesa respectant i cuidant la seva dignitat.